میوه تولد مسیح


   تولد عيسی مسيح مسير تاريخ را تغیرداد. تاریخ بشریت به دو بخش پیش از میلاد وبعد از میلاد تقسیم بندی شده است.
   اگر تولد و زندگی عيسی مسیح و تاثيرآنرا از ديد گاۀ تاريخی ارزیابی کنیم، به این نتیجه میرسیم كه حضور او و پيامش همواره در زندگی مردم و اقوام مختلف باعث تغييرات بزرگی گرديده است. این تغیرات در زندگی های شخصی نيز به طریقه های مختلف ايجاد شده است.
  در زندگی شخصی من تولد عیسی مسیح از ارزش فوق العاده برخور دار است. درین مقاله میخواهم ازجمله سایر ارزش ها،  درس فروتنی را  که از تولد عیسی مسیح آموختم سخنی چند با شما داشته باشم.
   تولد و زندگی مسیح درس بزرگ فروتنی است. عیسی مسیح که در جایگاه خدا، صاحب همه چیز بود، چون کودکی بی چیز به این جهان آمد. مسیح در طویله به دنیا آمد. وقتی متولد گشت او را با پارچه ای که یوغ گاو را می پوشانیدند، پیچانیدند. عیسی مسیح چون فقیرترین انسان به دنیا آمد، این ارزش فروتنی عیسی مسیح تغیرات گسترده در زندگی ما بوجود آورد، مثلا شخص خودم، من در گذشته یک انسان خود خواه و جاه طلب بودم و میخواستم که همیشه و باید نفر اول باشم. میخواستم دیگران به من باید احترام داشته باشند و به اصطلاع سخن من باید بدون چون و چرا عملی شود .
   از آنجایکه در افغانستان عزیز، بخصوص طی این سه دهه اخیر به منظورمختلف مسئله ملیت و ملیت ستیزی دامن زده شده ، و من هم که زادۀ همین کشورهستم به سایر ملیت ها، که از ملیت من نبودند به دیده حقارت می دیدم و آنها ها را دشمن خود می پنداشستم.  تصور میکردم که ملیت من بالاتر از تمام ملیت ها است و دیگران باید فرمانبردار ملیت من باشند. ولی وقتیکه توسط فیض عیسی مسیح نجات پیدا نمودم، مسئله دشمنی با ملیت ها برایم بی مفهوم شد و حالا میدانم که خدا خالق تمام ملیت ها است و در مسیح همه ما با هم برابر و برادر هستیم. فعلا ما پیروان عیسی مسیح از تمام ملیت ها با هم مشارکت داریم، و در زیر یک سقف خداوند را عبادت می نماییم.
 قبل از ایمانم به عیسی مسیح رویه من در مقابل فامیل هم با غرور و تکبر همراه بود، مثلا وقتی از وظیفه به منزل بر میگشتم جواب سلام خانم خود را نمی دادم و میگفتم چون مرد خانه هستم هر چه دلم خواست میکنم وهمه باید فرمانبردار من باشد. اما خدا  را شکر که توسط فیض عیسی مسیح تبدیل شدم. تنها فيض خدا است كه می تواند ما را به شباهت مسيح در آورد.
وقتی ما به ارزش های تولد عیسی مسیح توجه میکنیم، دانه های فروتنی در قلب های ما كاشته میشود، رشد میکند و حاصل میدهد. ما در جای پای عیسی مسیح قدم بر میداریم و وهمه روزه کوشش میکنیم که رفتار و زندگی ما شخصيت مسيح را انعکاس دهد.
این است حاصل با ارزش تولد عیسی مسیح در زندگی ما، که ما پیروان مسیح از آن بهره مند هستیم  وخدا را به این سبب شکر وسپاس میگوییم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر