عیسی مسیح


»در ازل كلام بود. كلام با خدا بود و كلام خود خدا بود،  از ازل كلام با خدا  بود. همه چيز به وسيلهء او هستی يافت و بدون او چيزی آفريده نشد. پس كلام جسم گشته بشکل انسان در ميان ما جاى گرفت جلالش را ديديم شكوه و جلالی شايستۀ پسر يگانۀ پدر و پر از فيض و راستی. « ( انجیل یوحنا فصل اول آیه های١٤، ١،٢،٣)
از مدت زیاد تراز ٢٠٠٠ سال بدینطرف مردان، زنان، اطفال و جوانان زیاد هستند که می پرسند عیسی مسیج کی است؟ در متی فصل  ١٥ آیات ١٥ و ١٦ میخوانیم که عیسی مسیح از شاگردان خود میپرسد : »شما مرا کی میدانید« شمعون پطرس جواب  داد : « تو مسیح، پسر خدای زنده هستی» حال نوبت ماست که بگوییم  او کی است .
عیسی به معنی نجات دهنده است که لقب او مسیح میباشد.  لغت مسیح از واژه عبری 
“ ماشیخ “ گرفته شده است . مسیح یا ماشیخ به معنی مسح شده یا  به معنی کسی که خدا او را برای خدمت مسح کرده است . عیسی مسیح مطابق  پیشگوییهای کتاب مقدس توسط روح القدوس بوسیله دختر باکره ای بنام مریم در شهر بیت لحم متولد شد .دوران طفلیت خود را در شهر ناصره سپری نمود و در سن ٣٠سالگی بعنوان منجی ظهور کرد . عیسی مسیح کسی است که ما  را از گناه رهایی می بخشد. او  کسی است که ما را از گناه و نتایج گناه آزاد می سازد. بدون نجاتی که او برای ما مهیا ساخته است همه ما در مسیر هلاکت ابدی در حال حرکت می باشیم، به همین دلیل است که عیسی مسیح مجسم شد تا ما را از این هلاکت نجات دهد.
عیسی مسیح معرف چهره  نادیده خدا می باشد که در وجود خود, خدا را نمایان می سازد. و مردم را بسوی خدا دعوت می کند. عيسي مسیح يك انسان بود، يك انسان كامل. او به مانند انسان استراحت مي کرد و احساس خستگي مي نمود.  اما آن کار های بزرگ را که انجام داد  این را  اثبات  مي كند كه عيسي بيش از يك انسان است. چه كسي غير از او مي تواند مرده  ها را زنده كند؟ کی میتواند در روی آب  راه برود؟ کی میتواند  چشمان كوران را بینا كند؟  کی میتواند نان را تكثير كند؟ ...  تنها عیسی مسیح قادر به انجام چنین کار های میباشد. عیسی مسیح  خدا در قالب انسان و صورت خدای نادیده  است. به همين خاطر او به فيليپس گفت :"...كسي كه مرا ديد پدر راديده است "( یوحنا ٩:١٤).
عيسي مسیح خدا درانسان  بود. گرچه که او پدري زميني نداشت اما به قدرت روح القدس دررحم مريم قرار گرفت ومانند يك انسان عادي تولد شد. به همين خاطر است که هم انسان بود و هم خدا. او به عنوان انسان  غذا مي خورد، اما به عنوان خدا نانها و ماهي ها را تكثير مي كرد. به مانند انسان در کشتی خواب بود، ولي به عنوان خدا ایستاده شد و موجها را آرام ساخت . او به عنوان انسان درپیش قبر ايلعازردعا كرد، ولي به عنوان خدا او را زنده گردانيد. به عنوان انسان مرد، ولي در قدرت و مقام خدایی خود را زنده كرد( یوحنا ١٩:٢).
عیسی مسیح گفت :"من راه و راستی و حیات هستم . هیچ کس نزد پدر جز بوسیله من نمی آید." عیسی مسیح شبان  واقعی است که برای هدایت بشر از جان خود  دریغ نکرد. عیسی مسیح گفت : "من شبان نیکو هستم و شبان نیکو جان خود را در راه گوسفندان می نهد."
عیسی مسیح فرمود : من قیامت و حیات هستم هر که بمن ایمان آورد اگر مرده باشد زنده گردد و هر که زنده بود بمن ایمان آورد تا به ابد نخواهد مرد . عیسی مسیح منجی و نجات دهنده ای بشر می باشد و نجات  فقط توسط او میسر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر